Friday, February 19, 2010

Laa...ko catering k??

Nak tergelak bila teringat soalan nasa tu...
iye cik nasa...aku ni catering je
assistant je pun
bukan main board pun untuk program Lata Belatan kita tu
tapi aku rasa, kalo aku x datang meeting....
x bergerak jugak meeting tu....
walaupun aku HANYALAH catering.....
sape yg tau maksud aku,tau la....
kuikui....

well apa2 pun
banyak yang aku belajar daripada program kali ni
and aku still blajar
belajar erti apa itu KESABARAN
sabar dalam melayan karenah kawan2 yang pelbagai
program sbelum ni pun kna byak sabar jugak.....
tapi lpas program aku xyah nk jumpa dah muka2 yang aku xsuka
tapi kalo yang ni
nk k,xnak k.....
terpaksa jugak jumpa...
classmate tu...

hemmm...orang ni macam2
bukan suma sama n bukan suma nya macam kita
ada yang kita suka, tapi orang lain menyampah
ada yang kita xsuka tapi bg org lain.."ala,ok apa"
be yourself and SABAR!!
itu yang paling penting...

teringat ustaz bahasa arab pernah pesan
anak2 perempuan patut belajar bersabar sebelum dia melangkah ke alam rumah tangga
nak melayan suaminya lg,anak2....family sndri and family husband
apatah lagi kalo nanti dia n husband kerja
sabar tu sifat rohaniah,sifat yg mmg dah ada dlm dri seseorang
ada yang sangt-amat sabar
ada jugak yang cepat hilang sabar
tapi xsalah kalo kita cuba "belajar untuk sabar"
melatih diri sebelum nak hadapi cabaran yang lagi besar
kn?

muhasabah diri adalah yang paling penting
jangan selalu fikirkan "kenapa orang buat aku mcm ni?"
tapi renungkanlah " humm,ni mesti aku ada wat silap apa2 sblum ni"
xkira la dari sudut mana yang kita wat salah
wat salah sebagai hamba Allah,
sbagai anak,kawan...
what goes around comes around.......
itu kna selalu ingat....
keep improving yourself before u r going to interrupt anyone's matter...

hum,aku jugak belajar mcm mana nak ikhlaskan hati
walaupun aku x btul2 ikhlas
kihkih...ada k?
payah kot..........hum
tapi aku cuba
xsalah kalo mencuba,kn?


well,cik pipi dah pnat bebel...
hihi....tp bnda yang elok xpekan?
ehemmmm
alang2 dah promote diri jd comitte catering ni kn
nk tya la skit
korang nk mkan apa break'first' g Lata nanti?
dalam bus mau kunyah ap?
aku bagi korang jajan dah la eh?
aku carik yang xde MSG,emulsifier,additives..blablabla...
tapi ada k?
hihi
tada dear...

1 comment:

  1. assalamualaikum, Nurul Afiqah awak still lagi ke buat catering? awak nak tak bautkan makanan untuk progrem saya.

    ReplyDelete