Monday, September 7, 2009

RiNdU


salam
hALU.....
dah lama xjenguk blog.rindu sangat...internet rosak.maybe sbb format ari tu...
n sekarang pun exam week.tapi aku cam x exam jugak.tido j manjang
ish,apa nk jadi ngn kamu ni........
huhu..
sekarang ni selalu je pnat badan..tido pun x cukup.mgkin sbb banyak kije...
mata pun dah hitam2 dah..

aku nk share ngn korang lagu ni...
bes sangat.....
amik dari alia.thnx alia
Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Ku pasrahkan semua pada-Mu
Tuhan baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta-Mu
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi .......muhasabah cintaku
Tuhan
kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu
lagu ni sangat mmberikan aku semngt di saat aku sakit sorang2 mlm2

hum...nk kejutkan rumate,xsampai hati

nk kejutkan lin n baie pun,sian....

bla sakit,aku bkk laptop,tgok vdeo ni sorang2

jadi aku tahu,Dia selalu ada temankan aku sakit

Dia yang selama ni dah berikan aku mcm2 nikmat....

tapi mngapa aku still x bersyukur

aku mengeluh sakit.....padahal dugann yg diberi xstnding pun ngn nikmat yg tlh Dia limphkan kepdaku....

Ampunkan aku Ya Tuhan

aku tidak bersyukur pada rahmat dan nikmatMu

I love the last phrase

"jika ku harus mati,pertemukan aku dgnMu"

Ya Allah,andai kematian itu lbh baik untukku,Kau percepatkanlah saat ajalku...

Tapi kumohon padaMu

Kau berilah aku kesemptan untuk selesaiakn apa jua urusan ku

apa jua tggugjawab aku di dunia ini

kerana aku bmbag itu akan mnjadi "hutang" di akhirat kelak

Kau permudahkanlah urusanku....amin

2 comments:

  1. manusia diduga dgn pelbagai ujian.begantungpada individu itu sendr cara untuk selesai kannye..dan cara mereka sendiri untuk menghadapiny..patut atau tidak kite sekadar berserah terpulang pada diri..tapi lebih baik bile kite cuba untul hadapi sume nye tanpa berserah..berdoa dipohankan keampunan n paling penting pohon diberi kekuatan..not to mention sometimes we hurt people but we never realise..until it become a stone in ones heart...

    ReplyDelete
  2. same2 cik pipi! hehe..
    smoga lagu e2 menjadi sumber inspirasi buat kita bersama..
    dan juga mendapat membuatkan kita muhasabah diri.

    ReplyDelete