Saturday, August 29, 2009

~should i?~~



Dear blog,

aku mnangis lagi malam ni.aku xtahu nk g mngadu kat sapa.kredit da habis....im trying to keep it in me,but i cant....aku harap aku dapat kurangkan beban aku dgn bercerita di sini....


"Kadangkala apa yang terucap di bibir xsama dgn apa yg tersirat di hati"


itulah yg biasa nya terjadi kan?....manis berbicara,namun itu bukan lah apa yang sebenarnya yang kita rasa....sebab?banyak sebab dia...

nk jaga hati pihak kedua.that's the main point....

adakah aku perlu mngikut pepatah

"sanggup tggung derita andai itu mampu buat dirinya bahagia"?


kadang2 melihat senyuman terukir di wajah si dia sahaja dah mampu buat hati kita berbunga....

at least dia hepy...tapi dia xtahu,kita derita dalam hati.dan si dia jgak x mngerti yang kita usaha sedaya mungkin to put that sweetest smile on his/her face........

tapi bagi aku itulah kepuasan yang sebenar....


Aku puas,tapi aku sendiri sedih.....

patutkah aku?

kata orang bercerita blh mngurangkan beban di hati

tapi kadangkala,berdiam lbh baik

untuk?aku pon xtahu untuk apa

mungkin untuk memberi kita ruang dan masa untuk berfikir langkah seterusnya

fikir dulu sebelum buat

itulah formula pnting dalam hidup kita.


Apa pun,kuatkan hati wahai Nurul Afiqah puteri cik Ali

kenapa kmu kisahkan sangt bnda kcik mcm ni

selama ni kmu blh j go trough bnda2 yg lg mmbebankan.....

biarkan masa dan waktu yg menentukan kesudahn nya

Letakkan Islam sebagai "batu penanda" dalam apa sahaja yang kmu lakukan

dan serahkan seluruh hatimu kepada Sang Pencipta

moga Dia mudahkan segala urusan, dan ringnkn segala beban yang kamu tggung...

Amin


........................................................................................................

3 comments:

  1. kdg2 ape yg kite nak t sume x bley dapt dlm sekelip mata..wlau ade dpn mata sekali pun..kite sendiri buta..tp ape bley buat.x sume yg kite nak kite bley dapat..walu kite usaha mcm mane skali pun..believe me..u never can get it..

    ReplyDelete
  2. sedih itu mengajar kita tabah...sedih itu mengajar kita untuk gembira....menangisla kamu bila kamu x terdaya....moga kesedihan itu hilang seperti keringnya air mata....(pergh,x sangka aku blh tulis kata2 seperti itu....!!)setiap manusia layak utk hidup bahagia dan gembira.....gembira lah kamu dengan apa yg kamu telah lakukan.....

    think positive k!!u'd done what u should do to people!!u'd done ur part,so proud to urself!! then, lets people do what should they do to u!!if they wont, that is their prob....it sad but we'd done our best!!

    ReplyDelete
  3. La tahzan :)

    " Whosever is in the heaven and on earth begs of Him. Everyday He has a matter to bring forth [such as giving honor to some, sadness to some, disgrace to some, life and death to some, etc]" Quran 55:29)

    "And whatever of blessings and good things you have, it is from Allah" (Quran 16:53)

    Be strong...have faith in Him, take heart and hold firmly onto the rope of Allah...

    ReplyDelete