Thursday, July 23, 2009

S.A.Y.A.N.G.

Sayang.hum...kerana sayang,manusia jadi gila.kerana sayang manusia kian leka.pada pandangan zahiriah,perkataan ini bagai tidak memberi apa2 mkna..hanyalah sekadar satu ekspresi perasaan terhadap seseorang atau pada sesuatu benda...tapi kita semua tahu panahan berduri dek bilah2 sayang atau lbih common "cinta"....

Kenapa hati ini begitu terusik dikala sang pencinta menghulurkan benih2 harapan yang belum tentu pasti?menggubah bait2 janji yang aku sendiri tidak yakin entah bila akan dikotakan....?
Inilah aku,manusia yang mudah alpa,mudah terusik dek godaan duniawi...aku tahu akan dosa pahala bercinta pada yang tidak pada tempatnya dan aku tahu bahana yang menanti aku tatkala aku hanyut dibuai arus kasih sayang yang konon nya berdasarkan ad-deen...namun aku xkuasa,aku xmampu untuk menepis .....

Ya Tuhanku Yang Maha Pengasih Maha Penyayang
Ampunilah aku.Aku tidak mampu membalas kasih sayang yang Engkau curahkan kepada ku.Aku berpaling tadah terhadap sesusuk tubuh yang bernama lelaki yang juga Engkau jadikan .
Ampunkan aku Ya Allah...
Aku tidak berdaya menahan nafsu dan hatiku sehingga akhirnya aku tewas di tangan seorang insan yang aku sendiri tidak pasti dan tidak tahu sejauh mana kah sayang dan kasih nya pada diriku.Apa yang aku pasti,dia tidak mampu menandingi cinta dan kasihMu pada diriku Ya Allah....
Ampunkan aku Ya Karim...
Aku tiada kuasa untuk mempertahankan cintaku padaMu sehingga masa yang telah Engkau tentukan.Aku tidak lagi berpegang pada janjiku
yang mana aku pnah berjanji untuk memegang janji2Mu dan percaya tanpa ragu...
aku tahu hakikat bahawa
jodoh pertemuan tidak akan mampu direka2 jika tanpa rahmat dah limpah kasih dariMu
Aku tewas Ya Allah
Maafkan aku...ampuni aku....

Ya Tuhanku Maha Kuasa,
andai ditakdirkan secebis kkuatan itu adalah milik ku,maka kumohon darimu
Kau hembuslah ia kedalam hatiku pada saat dan ketika ini juga
kerana aku lemah tiada kudrat
Jiwaku kosong.....
Titipkanlah cintaMu kedalam sanubariku
Agar aku bisa menepis segala kesulitan dalam usaha ku mencintaiMu sepenuh hati...
Andai ditakdirkan dia milik ku dan aku miliknya
Kau berkatilah hubungan ini dengan barakahMu
Tumbuhkanlah nur hidayahMu dalam hubungan kami
Jagalah kami dari pintu maksiatMu...
Dan Engkau panjangkanlah jodoh kami sehingga maut datang menjemput....

No comments:

Post a Comment