Friday, August 14, 2009

~~TAk saNGkA kAN???!!~~



Aku sangat setuju bila ada yang berkata hidup ini pnuh dengan kemugkinan.kemungkinan yang kadang2 lansung xdisangka2.apatah lagi yang menyakitkan hati,menyesakkan dada....


huhu


S.A.H.A.B.A.T.


7 huruf yang sangat bemakna dalam hidup aku.aku mati kalo tiada insan yang bergelar sahabat dalam hidup aku....tapi knp..

knp aku selalu ...aku pun xtahu nk gunakan word ap...betray mungkin...

di'betray' oleh sahabat2 yang aku sayang..


Kerana cinta,manusia buta

kerana sayang manusia jadi gila....

aku rasa inilah reason yang terbaik bg si dia

untuk lancang berkata2

tanpa berfikir panjang samada adakah

sahabatnya di sini terluka atau tidak...

aku faham,aku mngrti isi hatimu wahai shabat

sape2 saja akn mmperthnkan hak nye bila hak dia diambil orang

tapi sebelum kita berdebat panjang,aku juz nk mmstikan satu prkara

satu j,xbanyak

adakah itu btul2 hak kamu?or u r da only one yang melabelkan itu adalah hak kamu....?

and

Seandainya btul dia adalah hak kamu,aku msh trtanya2

adakah aku yang patut ditunding jari dn dpersalahkan

andai si dia,yang kamu cakap hak kamu tu,

dtg mndkati aku dn mluahkan rasa hati dia pada aku..?

hummm plik tu...


apa2 pun,thanx kerana bg nsihat yg mmbina kat aku...

BEHAVE

ya,im trying to behave

behave in order to become a good muslimah

msh banyak yg perlu aku blaja n perlu aku muhasabah diri aku..

perangai aku,cara berpakaian aku..cara aku berfikir

im trying

But,for the 2nd advice....i think it's better 4 u to recheck it 1st

coz im wondered

nshat yg no 2 tuh adalah apa yang datang dari emosi kamu...

bukan dari akal kamu

n my advice

pastikan akal menguasai hati,

baru kputusan yang dibuat adalah kputusan yang btul.




3 comments:

  1. bykkan sabar cik pipi!! just beliefs in urself!! and i like the phrase " pastikan akal menguasai hati". we have the same principe!!

    ReplyDelete
  2. Allah jadikan manusia..masing2 punya kelemahan dan kelebihan.
    Anggaplah itu adalah kelemahan sahabatmu e2..
    nasihatilah dia..jangan terus kamu membenci dia..
    sesungguhnya dia skrg mungkin dalam keadaan yang mungkin dia sendiri kurang sedari kesilapannya.

    ReplyDelete
  3. what ever happend dont blame other peeps..think twice..may da mistakes came from uslef..no body noe..

    ReplyDelete