Saturday, August 8, 2009

Yang Ke 2

salam...

Dah lama tinggal blog ni.banyak sangt kije.smpai x terdaya nk uruskan diri ngn btul.tapi Alhamdulillah,Tuhan Maha Mendengar....Dia gerakkan hati staff uia untuk bg cuti walaupun denagan sebab yang X PATUT untuk dipandang enteng...H1N1...

hum,...
bercakap pasal bnda alah ni,teringat plak kata2 ayah El,,,"haram no 1,najis no 1"..hihi,apa lagi.cik babi la...hem.sedar atau tidak,inilah petanda2 kiamat akan muncul tiba.Serangan wabak yang meluas..tgok,kita xmampu nk bndung bnda ni.mcm mn nk bndung kalo dah mrebak melalui udara.bnda yg kita duk hirup ari2.nikmat Tuhan terbesar terhadap makhlukNya....janji Allah itu benar.siapa yang langgar suruhanNya,akan ditimpa bala.siapakah yang aku mksudkan?sapa ye?pkir2 la sndiri.xlh cakap lbih2 nti ISA cari cik pipi.tulun2....!!!hihih

Dalam sedar atau x,aku sndiri blh ambik iktibar trhadap kjadian ni....

1.ajal maut di tangan Tuhan....kalo dah tiba masa nyer,xkira sebab kita akan kembali bertemuNya.andai sudah ditentukan masa dan ketika,kita xkan terdaya nk awalkan atau lewatkan walau untuk setengah detik.
Ya Allah,seandainya mati itu lbih baik untuk ku,Kau segerakanlah kematianku.tapi seandainya hidup lbh menguntungkan aku,Kau hidupkanlah aku sebagai pejuang agamaMu.Didiklah aku Ya Tuhan......hum,rindunya pada arwah Mas.rindu sangat2........=(

2. H1N1 mngajar aku bahawa rahmat ujian bukan hanya sekadar head title kpada blog aku,tapi sebagai penguat semangat aku dikala aku sangat takut berhadapan dgan bnda ni.....
Ya Allah,kuatkanlah aku,kaum kerabatku dan sahabat2 ku dalam mnerima ujian Mu Ya Allah....kami hampir hilang kkuatan bila mnerima ujian ini....tapi aku yakin ,Engkau mAHA pENGASIH lg Maha Penyayang.....



No comments:

Post a Comment